TERIMA KASIH KERANA DATANG KE LAMAN KAMI

Saturday, September 24, 2011

(Kisah 4)Musafir Dihadapkan ke Mahkamah




Assalamualaikum w.b.t
Dah lama tinggalkan blog ni..
ada cerita baru nak di kongsi
baca ni...
Pada suatu hari di bulan Ramadhan,seorang lelaki ditahan gara-gara dia makan pada siang hari di saat orang lain sedang berpuasa.Dia pun ditangkap dan dihadapkan ke mahkamah untuk diadili.

"Hai hamba Allah," kata Hakim, "Kenapa kamu makan pada waktu puasa begini?"

"Saya ini makan kerana saya musafir," jawabnya

"Kamu tinggal di sini sudah empat puluh tahun lamanya dan aku tidak pernah melihatmu pergi kemana pun,"kata Hakim.

"Ya,tuan Hakim, apa tuan Hakim dapat membuktikan bahawa esok saya masih terus hidup di dunia ini? Saya kira selamanya saya ini MUSAFIR menuju ke akhirat. "

Gambar Hiasan

Hakim termenung mendengar hujahnya...(Kah300x)

..::tak habis lagi,tekan 'Read more', kalau dah baca sampai-sampaikanlah,,syukran::..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...